ismi afifah
ALLAH IS WATCHING YOU ! ;')

Afiefah Alias
salam ukhwah fillah ♥ ismi Afiefah Alias . firsly ,jom selawat sama-sama ;) allahumma solli ala saiyyidina muhammad wa ala alihi wasohbihi wabarik wasallim . ok . done ! but, please continue selawat every day for Rasulullah ok ? ;)
- ISMI ♥

Assalamualaikum,Leave me a nice speak at my cbox ^^

♥ J A Z A K U M U L L A H U K H A I R A N ♥

D A K W A H T A R B I A H

Kalau kita berdakwah dan berukhuwah kerana ALLAH , ikatan itu akan sentiasa memegang kita supaya sentiasa ingat kepada ALLAH , tak lalai dengan hubungan dunia . . sentiasa ada pengisian tentang kehidupan utk dunia & akhirat , sampai 1 tahap kita akan merasai kemanisan dakwah dan ukhuwah ♥

Template by Elle @ satellit-e.bs.com
Banners: reviviscent
Others: (1 | 2)


“Fa'iza'azamta fatawakkal'alallah”
2011-05-01 2011-10-09 2011-10-30 2011-11-27 2012-01-29 2012-02-05 2012-02-12 2012-02-26 2012-04-15 2012-07-01 2012-10-21 2013-03-03 2013-04-14 2013-09-01 2013-10-27 2013-12-01

SEMANIS GULA-GULA SEMAHAL INTAN PERMATA
Monday, 15 April 2013 || 17:24


Assalamualaikum . Sobahuk khair :’)

Hari tu masa tengah2 blogging ternampak seorang hamba Allah ni buat entry yang mana entry tu dia ada tulis ‘ Semanis Gula-gula Semahal Intan Permata ‘ comel kata2 dia. Tapi saya bukan nak tiru just tertarik dengan kata2 dia n terlintas dekat fikiran ni sesuai jugak untuk dijadikan tajuk entry saya pada kali ni sebab berkait rapat sangat-sangat .

Sedikit perkongsian yang saya nak share pada kali ni Solehah Tapi Tidak Indah . Macam mana tu ? ? macam kasar juga bunyinya kan ? tapi macam tu laa . ciri2 solehah yang ada dalam diri tak seimbang dengan cara penampilan . penampilan pula bukan luaran je tapi cara bercakap jugak pun perlu diambil kira juga . .
Kalau nak dilihat, ramai akhwat2 yang macam kurang beri perhatian & tak ambil berat langsung tentang penampilan mereka . nak tau ? sebab tu laa ramai yang pandang serong pada muslimah2 yang pakai tudung labuh / jubah ni . kebanyakan mereka dilabelkan sebagai ‘SELEKEH’ . mana taknya,  dibiarkan tudung tanpa seterika ~  * walaupun tak semua tapi yang sedikit2 tetap dapat tempias . . contoh terdekat , dekat kolej saya . MALU tau disebabkan anda sorang , habis semua dilabelkan sama .

Ketaatan pada syariat bukan alasan untuk meminggirkan perhatian terhadap penampilan diri. Islam pun tak larang untuk berfesyen kan ? islam juga bukan alasan untuk kita berada dalam belenggu kecantikan , Cuma hanya mengatur bila harus ditampilkan dan bila harus disembunyikan kecantikan itu ;’)

JADI , JOM SEMUA CANTIK LUAR DALAM ! barulah semanis gula2 semahal intan permata